Aku Malas

Saturday, August 29, 2009

Macam-macam cerita politik berlaku sekarang.

Tapi malas nak mengulas apa-apa.

Sebabnya keadaan politik di Malaysia ini entah apa-apa. Baik dari Pakatan Rakyat mahupun Barisan Nasional. Saya tidak nampak perbezaan ketara. 90% ahli politik cuma nak menang undi.

Satu pihak semua salahkan Melayu. Hanya Melayu yang ekstrem.

Satu pihak semua salahkan orang bukan Melayu.

Tidak ada pihak yang ingin berlaku adil.

Kalau dah memang orang tu protect kongsi gelap, buat apa kita nak defend dia ? Dah memang dia yang lindung bapak-bapak ayam, tokey vcd haram, tokey dadah dan sebagainya.

Kalau dah memang orang tu kaki rasuah, buat apa nak defend dia? Dah sah-sah dia yang menyebabkan rakyat marhaen teraniaya.

Saya rasa ada Melayu bodoh, zalim, bahlol.

Saya pun rasa ada Cina bodoh, zalim, bahlol.

Saya pun rasa ada India bodoh, zalim, bahlol.

Tapi malangnya, hanya sedikit yang melihat dengan mata hati.

Ramai yang cuma terikut-ikut dengan sentimen. Tak ramai cuba melihat kebenaran.

0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP