Monday, March 08, 2004

Ya Allah, terkejut tengok bendera-bendera yg pelbagai menyambut kepulangan kami sempena Pilihanraya ke 11 ni.
Mula2 pas pas pas keadilan keadilan keadilan...pas tu, pas keadilan umno, pas tu... pas umno pas...keadilan umno kedialan..
pas tu...bendera umno kecik bendera pas besar...pas tu...bendera keadilan besar, bendera umno besar, dan banyak lagilah bendera-bendera besar yg lain....

cantiknya...banyaknye bendera-bendera ni, sampai tak nampak kedai2, rumah2 yang berada di tepi jalan kerana ditenggelami oleh bendera2 yang terdiri drp
pelbagai saiz...tak dapat nak pastikan yg mana juara.
tapi kalau ikut colour, memang colour hijaulah yang menang sebabnya, selain drp bendera2 kecil, banyak juga bendera2 besar yang mengalahkan bendera2 biru..bukan tu je, pokok2 pun turut bg kerjasama, majoroti daun2 pokok colour hijau (daun2 muda) jarang nak jumpa yg warna coklat, warna biru lagilah ..memang tak de langsung...hi hi hi ...

dapat maklumat drp mak ayah, orang tua-orang tua umno baru2 ini berkempen dr rumah ke rumah...termasuklah rumah saya. diorang minta IC drp penduduk2 kampung, katanya nak bg duit...nasib baik mak saya bijak, pandai juga dia menggorengnya!!! sekolah2 rendah dijadikan tempat untuk kempen politik UMNO, juga untuk tampal gambar2 dan bendera2 umno...setiap kampung, adalah lebih kurang sebuah atau 2 buah keluarga yang pro umno...yg lain semuanya pro yg sebaliknya...

diorang bagi duit, kain, beras dan macam2 lagilah...kita orang ambil je...sbb duit tu pun asalnya duit rakyat jugak...tapi dlm hati, tetap dengan parti Islam...

kami rakyat di negeri di bawah pemerintahan pemimpin Islam insyaallah akan terus menyokong pemimpin kami yg telah sedia ada selama ni, selagi mana pemerintahannya adalah untuk memperjuangkan Islam....Insyaallah, sama2 kita doakan agar Kelantan dan Terengganu terus kekal di bawah pemerintahan Islam, di samping dapat menakluki beberapa lagi negeri lain...

untuk pengetahuan semua, walaupun rakyat negeri kami dihebohkan dgn kemiskinan, tiada pembangunan dan banyak lagi kelemahan2 yg lain tapi kami kami kagum dan kami bersyukur dengan apa yang ada, sbb kami dapat sesuatu yang lebih berharga drp rakyat2 negeri lain...iaitu ketenangan, kebahagian dan keselamatan...

pemimpin kami bukan tidak mahu memperbanyakkan atau membina pembangunan2/ tempat2 peranginan/kemajuan2 lain yg sentiasa dijadikan isu oleh pihak2 tertentu...tapi beliau lebih menekankan kemajuan/ pembangunan rohani (dalaman).
apa gunanya, sesebuah negeri itu tersohor dengan kemajuan2 pembangunan/harta benda tapi rakyatnya hidup dengan penuh dengan kemaksiatan, kemungkaran, tiada nilai agama, saling bertengkar antara satu sama lain dan tidak menyedari bahawa kita akan menempuh hari perhitungan iaitu hari qiamat.

selain drp itu, untuk membina pembangunan yg canggih2, ia memerlukan perbelanjaan yg banyak. sedangkan peruntukan yg diberikan kerajaan kepada negeri kami berbeza dengan peruntukan yg dberikan kepada negeri2 lain. tak adil kan!!!
tak pelah, berkat hasil usaha drp tuan guru sendiri, kami bersyukur dengan apa yg ada...syukur sangat pada Allah...sbb kurniakan kami pemimpin seperti Tuan Guru. bukan bermaksud bahawa, pemimpin kami sempurna segala2nya...manusia tidak dapat lari drp kekurangan masing2....tapi bg saya beliau adalah yang terbaik...

maaf, terbincang pasal politik la pulak. tak pe kan? sbb sekarang kan musim pilihanraya...jadi kita pun kena ambil tahu jugalah maklumat2 terkini mengenainya...kerana ia melibatkan masa depan kita, juga keluarga dan masyarakat di sekeliling kita..

sama2 kita doakan agar kemenangan berpihak kepada insan yang benar2 ingin memperjuangkan Islam...moga pilihanraya kali ni terhindar drp segala bentuk kekotoran/ ketipuan...Insyaallah Islam kan pasti menang...dan sentiasa bercahaya di mana2...Amiiin......




0 comments:

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Free Blogger Templates Columnus by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP